Herkese merhaba.
Ben ilaç-eczacılık alanında 30 yılı aşkın süredir emek veren bir insanım.
Alandaki en büyük sorunun özellikle ilaç fiyatlandırması ve geri ödemesi olduğunu, bunun da eczacılar dahil, yeterince bilinmediğini düşünüyorum. Bizler hizmet veriyoruz ama tedavinin yüzde 60’ının dayandığı ilaç, hastaya ulaşıyor mu, hangi koşullarda, neden ulaşamıyor, bunu da tartışmamız gerektiğine inanıyorum.
Örneğin hasta ilacı alırken ne kadar para öder, bunlar hangi kalemlerdir, neden öder bunları?
Bir ilaç geri ödeme listesine hangi koşullarda alınır, ne kadar bilimsel kanıt oluşması beklenir? Pahalı olduğu için geri ödeme listesine alınmayan ilaç var mıdır?
Geri ödeme listesinden çıkartılan ilaçlar basit rahatsızlık ilaçları denir geçilir ama fiyatları neden birden artar, basit rahatsızlık gerçekten o kadar basit midir?
Geçtiğimiz günlerde eşdeğer ilaç bandı daraltıldı, bu ne anlama geliyor?
Cepten ödemeler gerçekten SGK’nın açıkladığı gibi % 22 mi? % 22 normal mi? Cepten ödeme diye birşey olmalı mı?
İthal ilaç zammı göstergesi olarak kullanılan Dönemsel Avro Değeri de ne acaba? İlaç fiyatlarını ve eczacılık alanından geçinen sağlık çalışanlarını ne kadar etkiliyor? Ya da nasıl olur da bir ürüne zam, ürünü ulaştırana zarar anlamına gelir?
Soruları çoğaltabiliriz, ama ilaca erişim mutlaka ele almamız gereken bir konu diye düşünüyorum. Ben açmış olayım, buyrun.